Kościół na kartce pocztowej 1904 r.
Kościół od strony południowo-zachodniej
Wnętrze kościoła na starej fotografii
Wnętrze kościoła obecnie - widok z chóru
Nowe organy

W dniach od 24 do 27 lipca 2017 r. odbył się dla młodzieży Obóz Ewangelizacyjny w Puszczy Zielonka (Dębogóra). 20 młodych osób wraz z opiekunami: ks. Bartkiem, paniami: Olą i Sylwią i przyszłym klerykiem Mikołajem przeżyli swoją Górę Tabor. Oto pełny zapis wydarzeń tych dni:

Dzień I

Poniedziałek przywitał nas przepiękna, słoneczną pogodą. O godz. 8.00 zebraliśmy się wszyscy na porannej Mszy Świętej, którą odprawił ksiądz Bartek. W trakcie Eucharystii modliliśmy się o szczęśliwą podróż do Puszczy Zielonki oraz o owocne przeżywanie I Obozu Ewangelizacyjnego. Ksiądz Bartek wysnuł ciekawe porównanie, że podobnie jak Jonasz, który przebywał 3 dni i 3 noce we wnętrzu ryby, tak i my będziemy mieć okazję, aby na kilka dni oderwać się od codzienności i wejść w głębszą relację z Panem Bogiem, a może odkryć Go na nowo. Po Mszy Św. udaliśmy się do autobusu i ruszyliśmy do Dębogóry. Podróż upłynęła nam w przyjemnej atmosferze. Nie zabrakło oczywiście modlitwy różańcowej, podczas której prosiliśmy Maryję, aby miała nas w Swojej opiece i nam błogosławiła. Na miejsce dotarliśmy około godz. 11 i zostaliśmy bardzo miło powitani przez Panią właścicielkę. Po zakwaterowaniu, odbyło się spotkanie organizacyjne, na którym został przedstawiony plan poszczególnych dni. O godz. 13.00 wszyscy zasiedliśmy do pysznego obiadu, który bardzo szybko zniknął ze stołów. Po południu przyszedł czas na spotkania w grupach. Grupa I wraz z Panią Aleksandrą wzięła udział w warsztatach teatralnych, natomiast grupa II w spotkaniu formacyjnym pod hasłem Biblia a wolność.
Ksiądz Bartek w niezwykle interesujący sposób wprowadził nas w tajniki Pisma Świętego. Dowiedzieliśmy się, kiedy powstały pierwsze księgi, dlaczego akurat te konkretne weszły w skład kanonu oraz w jakich językach była pisana Biblia. Następnie wszyscy uczestnicy otrzymali fragmenty Pisma Świętego, które miały posłużyć mu do osobistego rozważenia. Każda z osób oddaliła się w wybrane przez siebie spokojne miejsce, aby w ciszy i modlitwie wgłębić się w wybrany fragment Pisma Św. Po godzinie wszyscy wrócili i nastąpiło wspólne dzielenie się własnymi przemyśleniami i refleksjami. Następnie modliliśmy się na brewiarzu. O godz. 18.00 zjedliśmy kolację, a potem przyszedł czas na rekreację na świeżym powietrzu. Podzieliliśmy się na kilka drużyn według zainteresowań (siatkówka, piłka nożna, badminton). Był to niezwykły czas, który posłużył integracji, a także odkrywaniu swoich talentów. Po zakończonych rozgrywkach usiedliśmy wspólnie przy ognisku, aby śpiewem uwielbić Pana Boga. Na zakończenie zebraliśmy się na Apelu Jasnogórskim. Pierwszy dzień obozu był czasem niezwykle udanym, wypełnionym nowymi wrażeniami i przeżyciami. Z niecierpliwością czekamy, co przyniesie nam dzień jutrzejszy.

Dzień II

Dzisiejszy dzień przywitał nas deszczem. Niezrażeni tym faktem udaliśmy się na poranną gimnastykę (prowadzoną przez Kubę) i modlitwę, podczas której zawierzyliśmy nadchodzący dzień Panu Jezusowi i Matce Bożej. O godz. 9 zasiedliśmy do śniadania, które upłynęło w radosnej atmosferze. Po śniadaniu przyszedł czas na spotkania w grupach. Grupa starsza udała się na warsztaty teatralne, a grupa młodsza wzięła udział w kolejnym spotkaniu formacyjnym. Podobnie jak wczoraj, uczyliśmy się, jak zbudowane jest Pismo Święte, w jaki sposób sprawnie poruszać się po kartach Biblii. Każdy z uczestników otrzymał fragment Pisma Św. do osobistego rozważenia. Po przerwie każda z osób dzieliła się własnymi spostrzeżeniami i refleksjami. Rozmowy te były bardzo budujące i pozwoliły otworzyć serca na działanie Ducha Świętego. Wspólnie zastanawialiśmy się, po co właściwie człowiek powinien czytać Biblię. Zgodziliśmy się ze słowami św. Hieronima, że: „nieznajomość Pisma Św. jest nieznajomością Chrystusa.” Na końcu ksiądz Bartek doszedł do bardzo ciekawego wniosku, że Pismo św. jest pewnego rodzaju „snapem od Pana Boga” (wiadomością, którą Pan Bóg przez całe życie nam przekazuje). Po obiedzie odśpiewaliśmy Koronkę do Miłosierdzia Bożego, a potem przyszedł czas na wspólną zabawę. Zagraliśmy w Mafię. Wszyscy maksymalnie zaangażowali się w zabawę. O godz. 18 poszliśmy na kolację, po której przyszedł czas na wspólną modlitwę. Po wspólnym uwielbieniu Pana Boga udaliśmy się do sali konferencyjnej na projekcję filmu. Ksiądz Bartek zaproponował obejrzenie filmu Juana Manuela Cotelo pt: „Ostatni szczyt”. Obraz opowiada o życiu współczesnego kapłana, który żył tylko 42 lata i zginął w trakcie wspinaczki górskiej. Film był niesamowicie poruszający i pokazał różne punkty widzenia, różne spojrzenia na tego samego księdza. Po zakończeniu wszyscy udaliśmy się na spoczynek, mając głębokie doświadczenie, że ten kolejny dzień pozwolił nam doświadczyć radości płynącej z przebywania z Panem Bogiem i sobą nawzajem.

Dzień III

Wczesnym rankiem wstaliśmy wszyscy wypoczęci i otwarci na nowe wrażenia. O godz. 8.45 zebraliśmy się wszyscy na gimnastyce porannej. Następnie powierzyliśmy cały kolejny dzień Panu Jezusowi i Matce Bożej. Po śniadaniu  grupa starsza udała się na warsztaty teatralne, a młodsza na spotkanie z Biblią, które poprowadził Mikołaj. Głównym tematem, który rozważaliśmy, był problem wolności w naszym życiu. Zastanawialiśmy się, jak korzystamy z wolności i co to znaczy być prawdziwie wolnym człowiekiem. Spotkanie było niezwykle inspirujące i pozwoliło nam podzielić się osobistymi refleksjami. O godz. 12 uczestniczyliśmy we Mszy Świętej sprawowanej przez Księdza Bartka, usłyszeliśmy Przypowieść o Siewcy. Napełnieni Słowem Bożym, zasiedliśmy do obiadu, który upłynął w atmosferze radości i wspólnej rozmowy. Po krótkim poobiednim odpoczynku, odśpiewaliśmy Koronkę do Miłosierdzia Bożego, a następnie wyruszyliśmy na podchody. Każda z grup miała przygotowaną inną trasę, na której zostały rozmieszczone zadania do wykonania. Polegały one m.in. na znajdowaniu ukrytych przedmiotów, rozszyfrowywaniu haseł, czy też układaniu rymowanek. Bawiliśmy się wspaniale i zrobiliśmy wiele zdjęć. Po powrocie rozpaliliśmy ognisko i upiekliśmy kiełbaski, które każdy pałaszował ze smakiem podczas kolacji. Wieczorem zebraliśmy się na sali, aby zagrać w Mafię. To dopiero była zabawa!  Mieliśmy okazję, aby poznać się trochę od innej strony i spędzić czas wspólnie. Wieczorem zakończyliśmy dzień wspólną modlitwą i udaliśmy się na zasłużony odpoczynek.

Dzień IV

W czwartek wstaliśmy wszyscy rano i zebraliśmy się na wspólnej modlitwie. Tym razem uczestniczyliśmy w medytacji nad Słowem Bożym, w czym pomocna okazała się aplikacja „Modlitwa w Drodze.” Każdy z nas bardzo mocno wsłuchiwał się w słowa, które mówił do nas Pan Jezus. Po modlitwie zasiedliśmy do ostatniego śniadania, a następnie na dużej sali zebraliśmy się, aby nauczyć się śpiewać naszego Hymnu Obozowego. Piosenka została skomponowana przez Zespół Źródło. A oto słowa hymnu:

Wywieźli nas, nie wiadomo gdzie
Przez błota i las, modliliśmy się
Czytaliśmy słowo, które dał nam Bóg
Przy ognisku też śpiewaliśmy Mu

I nigdy nie, nie zapomnimy was

Lało cały dzień, teatralny sen
Rozważania czas nie zanudził nas
Miasto wygrać chce, mafia czujna jest
Ksiądz nam włączył film, w nim duszpasterz był

Rozpłakany lud, Mikołaja cud
Operowy ruch, to Kaszczyńskiej duch
Aparatów flesz, zasługą Sylwii jest
Podsumujmy to
I już koniec

I nigdy nie, nie zapomnimy was

Przed godz. 12.00 przyjechał do nas Ksiądz Proboszcz, który odprawił Mszę Świętą. W słowie skierowanym do nas Ksiądz Proboszcz przywołał postaci pastuszków z Fatimy, którzy otworzyli swoje serca na słowa wypowiadanie przez Matkę Bożą. Po Mszy Św. zjedliśmy pyszny obiad. Po krótkiej sjeście wyruszyliśmy na spacer do lasu, a właściwie do puszczy. Dwie godziny upłynęły nam na rozmowach oraz dzieleniu się swoimi przeżyciami. Po powrocie zaczęliśmy się pakować i porządkować nasze pokoje. Przed wyjazdem zagraliśmy jeszcze w pożegnalną Mafię. Około godziny 18.00 pożegnaliśmy się z gospodarzami i wyjechaliśmy w drogę powrotną. Ostatnim punktem dnia był wspólny posiłek w McDonaldzie. Po powrocie pożegnaliśmy się i rozjechaliśmy do naszych domów. Czas spędzony na obozie był fantastyczny i z pewnością jeszcze długo będziemy go wspominać.