Kościół na kartce pocztowej 1904 r.
Kościół od strony południowo-zachodniej
Wnętrze kościoła na starej fotografii
Wnętrze kościoła obecnie - widok z chóru
Nowe organy

W poniedziałek 3 lipca 2017 r. rozpoczęły się kolejne już półkolonie dla dzieci w naszej parafii. Uczestniczy 60 dzieci w wieku od 7 do 13 lat. Dzień rozpoczyna się wspólną modlitwą i wysłuchaniem fagmentu Biblii. Następnie dzieci jedzą pyszne śniadanie, przygotowane przez panie z Caritasu. W pierwszy dzień odbyły się spotkania Biblijne w grupach. Tematem spotkania: była wiara Bartymeusza. Następnie cała grupa odbyła rajd do Glinna 300. Tam dzieci grały w dwa ognie i zaśpiewały każda grupa, po jednej piosence o tematyce religijnej. Przed powrotem na Probostwo przy Figurze Matki Bożej dzieci odmówiły 10 różańca za rodziny.

Po powrocie do Domu Parafialnego dzieci, animatorzy (młodzież) i wolontariusze zjedli pyszny rosół. Dokładek nie liczyliśmy... .

W drugim dniu półkolonii udaliśmy się do Centrum Edukacji Regiolnalnej Przyrodniczej w Mniszkach. A w nim: braliśmy udział w następujących warsztatach:
wiklinarskich - gdzie samodzielne wyplataliśmy wiklinowe wózki i pszczelarskich – gdzie poznaliśmy wnętrze ula z pszczołami, a potem robiliśmy woskowe świece.
Podczas dalszej wizyty w Centrum ERP odwiedziliśmy starą szkołe, starą kuchnię i stary skład kolonialny, byliśmy w pasażu starych zawodów takich jak: kowal, bednarz, stolarz, rybak, praczka, magiel, szewc, mincerz, rymarz, cieśla, snycerz i kołodziej.
Pełni wrażen wróciliśmy o Domu Parafialnego, gdzie już czekały na nas atrakcje kulinarne: pyszna pomidorówka, jabłuszka i chrupki.

W trzecim dniu półkolonii najpierw braliśmy udział w biegu patrolowym po naszym mieście: byliśmy w najważniejszych miejscach, aby poznać jego historię. Następnie udaliśmy się do klasztoru we Woźnikach. Tam zwiedziliśmy kościół franciszkanów, oratorium i kryptę. Ostatnim punktem była Eucharystia, podczas której po raz kolejny dowiedzieliśmy się o objawieniach Fatimskich i duchowości św. Hiacynty. Po powrocie do Domu Parafialnego czekała na nas pyszna zupka ogórkowa, którą zajadaliśmy się niemiłosiernie!

W czwartym dniu półkolonii odbywały się warsztaty: strzelecki, plastyczny, muzyczny, misyjny, teatralny i przyrodniczy. Każda grupa uczestniczyła w trzech warsztatach. Warsztaty prowadziły osoby, dla których te dziedziny związane są z ich pracą zawodową i pasją. Dzieci dzięki tym zajęciom, mogły odkryć piękno świata i ludzkiej sztuki i kultury. Na zakończenie dnia półkolonii zjedliśmy wspaniałe spaghetti!

W piątym dniu półkolonii byliśmy w Aquaparku w Zielonej Górze. Zabawa w wodzie była wspaniała, zwłaszcza, że na zewnątrz też padało, tak więc dwie rzeczywistości (zewnętrzna i wewnętrzna) się zlewały. Po powrocie do Domu Parafialnego czekały już na nas McLeniwe - przebój wszystkich półkolonii!

Ostatnim akordem tegorocznych półkolonii były podziękowania Panu Bogu i ludziom dobrej woli za czas wspólnej zabawy. Boże błogosławieństwo wszyscy uczestnicy i wolontariusze otrzymali na dalszą część wakacji.

We wakacje dla dzieci odbędą się jeszcze:
- 8/9 sierpnia pielgrzymka do Częstochowy - na Jasną Górę, do Matki Bożej;
- jednodniowe wypady poza miasto (terminy będą podawane w niedzielę, w ogłoszeniach parafialnych).

Wszystkim dzieciakom życzymy udanych wakacji!