Kościół na kartce pocztowej 1904 r.
Kościół od strony południowo-zachodniej
Wnętrze kościoła na starej fotografii
Wnętrze kościoła obecnie - widok z chóru
Nowe organy

W dniach 11-15.08.2018 Duszpasterstwo Młodzieży, pod opieką ks. Bartka i p. Wojtka, wyruszyło do Krakowa.

Dnia 11 sierpnia wyjechaliśmy pociągiem z Nowego Tomyśla o godzinie 6:21. Po dojechaniu na miejsce, zakwaterowaniu się w seminarium Księży Misjonarzy przy ul. Stradomskiej (pod Wawelem J) poszliśmy na obiadokolacje i przechadzkę po Krakowie. Podczas spaceru zwiedzaliśmy błonia, Kopiec Kościuszki, stadion Cracovii oraz smoka wawelskiego w ciemnościach, który z powodu wcześniejszego deszczu nie zionął. Po wycieczce, w której towarzyszył nam nowotomyślanin – Jędrzej Majka – wróciliśmy do seminarium. Po wspólnej modlitwie i integracji poszliśmy spać.

Drugiego dnia zwiedziliśmy z panią przewodnik Stary Rynek, Teatr Słowackiego, Barbakan, Zamek oraz Katedrę na Wawelu z kryptami. Chwila odpoczynku i Msza św. na Skałce. Dowiedzieliśmy się ciekawych rzeczy o kościele i o ojcach Paulinach. Na koniec zeszliśmy do krypt, w których spoczywa m.in. Stanisław Wyspiański. Dzień był bardzo udany i intensywny, dużo zwiedzaliśmy i podziwialiśmy piękno zabytków.

0Poniedziałek to dzień spotkania z arcybiskupem Markiem Jędraszewskim. Rozmowa odbyła się w miłej i przyjemnej atmosferze. Dowiedzieliśmy się jak wygląda życie arcybiskupa od innej strony. Uświadomił nam, że przyjechaliśmy z Polski, bo Kraków to Małopolska. Krótka przerwa i spotkanie z siostrami Albertynkami. Jedna z sióstr opowiedziała nam historię Adama Chmielowskiego. Po południu zostaliśmy oprowadzeni po seminarium misjonarzy. Zwiedziliśmy muzeum, bibliotekę i ogród. Dzień zakończyliśmy wspólną Adoracją Najświętszego Sakramentu.

We wtorek zaczęliśmy dzień od spotkania biblijnego. Po rozważaniu Słowa Bożego poszliśmy zobaczyć podziemia krakowskiego rynku. Tam dowiedzieliśmy się, jak żyli ludzie kilkaset lat temu. Po podziemiach pojechaliśmy tramwajem do Bazyliki Bożego Miłosierdzia w Łagiewnikach. Na miejscu zobaczyliśmy obraz Bożego Miłosierdzia, relikwie św. Faustyny Kowalskiej i wiele innych wspaniałych rzeczy. Po koronce do Bożego Miłosierdzia i Mszy Świętej poszliśmy do sanktuarium Jana Pawła II. Urzekły nas piękne mozaiki i obrazy. Zmęczeni ale z uśmiechem na ustach wróciliśmy do seminarium.

W środę niestety musieliśmy się spakować. Przed wyjazdem przeżyliśmy Mszę Świętą w kościele Mariackim. Po mszy mieliśmy jeszcze chwile na kupienie pamiątek. Wróciliśmy po walizki i pożegnaliśmy Kraków.

Wycieczka była bardzo udana. Jeszcze bardziej zbliżyliśmy się do Boga i stworzyliśmy wspólnotę.